Vahinkoilmoitukset

GoMore sekä vakuutuspartnerimme Omocom tarvitsevat dokumentaation ja todisteet siitä, että vahinko on syntynyt vuokrauksen aikana. Jotta GoMore pystyy käsittelemään ja ratkaisemaan vahinkojen korvaamiseen liittyvät seikat yhdessä Omocomin kanssa, on tärkeää, että sekä vuokraajat, että auton omistajat ilmoittavat uusista vahingoista seuraavien ohjeiden mukaan

Non-Keyless vuokrauksissa

Auton palautuksen yhteydessä

Mikäli vuokrauksen aikana on sattunut vahinko tai autossa ilmenee palautuksen yhteydessä uusia vaurioita, ilmoitetaan siitä suoraan vuokrauksen päätössopimukseen. GoMore tarkastelee uuden vaurioilmoituksen objektiivisesti vuokra- ja vakuutusehtojemme mukaisesti ja on tämän jälkeen yhteydessä asianomaisiin.

Täältä voit lukea lisää siitä, miten toimia jos vuokrauksen aikana sattuu vahinko.

Vahingoista ilmoittaminen sen jälkeen, kun auto on jo palautettu ja molemmat osapuolet ovat allekirjoittaneet vuokrasopimuksen palautuksen yhteydessä

Mikäli vuokra-aika on päättynyt ja vuokrasopimuksessa ei ole ilmoitettu uusista vahingoista, GoMore ei voi taata, että jälkikäteen ilmoitetut vahingot korvataan Omocomin myöntämän ryhmävakuutuksen kautta. Vahingon selvittämiseksi on oltava selkeä näyttö siitä, että vahinko tapahtui vuokra-aikana, sillä GoMoren on pystyttävä todentamaan vuokralaisen aiheuttamat vahingot ja erottamaan ne muista vuokrauksen jälkeen tapahtuneista mahdollisista vahingoista tai olemassa olleista vaurioista. Auton omistaja voi ilmoittaa jälkikäteen uudesta vauriosta sähköpostitse GoMoren asiakaspalveluun. Sähköpostissa tulee käydä ilmi minkä vuokrauksen yhteydessä vaurio epäillään tulleen, kuvailla vaurio, sekä liittää selkeä kuva vauriosta. Jos voimme siirtää vahingon vakuutusyhtiömme käsittelyyn vuokra- sekä vakuutusehtojemme mukaisesti, sinua pyydetään täyttämään vahinkoilmoitus GoMorelta saamiesi ohjeiden mukaisesti. Tämän jälkeen vahinkoilmoitus siirtyy vakuutusyhtiö Omocomille lisäkäsittelyyn.

Keyless-vuokrauksissa

Mikäli vuokrauksen aikana on sattunut vahinko, vuokraajan tulee dokumentoida uudet vauriot vuokrauksen päätössopimukseen palautuksen yhteydessä.

Keyless-vuokrauksissa auton omistajan tulee tarkastaa auto auton palautumisen jälkeen. Mikäli auton omistaja huomaa autossa dokumentoimattomia uusia vaurioita, tulee hänen dokumentoida nämä ja ilmoittaa vahingoista GoMorelle 48 tunnin sisällä vuokrauksen päättymisestä käyttäen vahinkoilmoitusta. Vahinkoilmoitus löytyy painamalla kyseessä olevaa vuokrausta ja painamalla “Ilmoita vahingosta”. Kun GoMore vastaanottaa auton omistajan vahinkoilmoituksen, GoMore tarkastelee uuden vaurion ilmoituksen objektiivisesti vuokra- ja vakuutusehtojemme mukaisesti ja on tämän jälkeen yhteydessä vuokraajaan sekä auton omistajaan ja antaa tarkempia ohjeita vahingonkorvausprosessin etenemisestä.


Voit aina olla yhteydessä meihin, mikäli kysymyksiä vahinkoilmoituksiin liittyen tulee!