Myöhästymismaksut

Vuokralainen on velvollinen palauttamaan vuokra-auton ajallaan tai pidentämään vuokra-aikaa tarvittaessa. Muista, että auton omistaja saattaa tarvita auton itselleen, tai toisella vuokralaisella voi olla varaus sinun jälkeesi.

Jos haluat jatkaa vuokra-aikaa, sinun tulee lähettää pyyntö vuokra-ajan pidennyksestä auton omistajalle.* Vuokra-aikaa voit jatkaa nopeasti ja helposti suoraan GoMoren sovelluksessa tai internet-sivuilla, ohjeet siihen löydät täältä. Auton omistajan ei ole mahdollista jatkaa vuokra-aikaa, tai pidentää vuokra-aikaa vuokrauksessa, joka ei ole vielä alkanut. Jos vuokralainen haluaa muuttaa vuokrauksen, joka ei ole vielä alkanut, luethan lisää täältä.

Kun vuokra-ajan pidennystä pyydetään, auton omistaja saa tästä ilmoituksen automaattisesti ja pystyy joko hyväksymään tai hylkäämään pyynnön. Huomioithan, että auton omistajan on hyväksyttävä pyyntösi muuttaa vuokra-ajanjaksoa. Kun auton omistaja on hyväksynyt pyytämäsi muutoksen, saat tästä ilmoituksen käyttäjätilillesi. Jos et saa vahvistusta, sinun on palautettava auto aiemmin sovittuna ajankohtana. 

Jos vuokra-ajan pidennystä ei ole hyväksytty ja auto palautetaan myöhässä, vuokralaiselta veloitetaan myöhästymismaksu. 

Myöhästyneen palautuksen maksut

0-15min myöhässä Ei maksua
15min-24h myöhässä 0.7% päiväkohtaisesta hinnasta (dynaaminen hinnoittelu otettu huomioon) per minuutti, mukaan lukien ensimmäiset 15min myöhästymisestä 
Enemmän kuin 24h myöhässä Myöhästymismaksu ensimmäiseltä 24 tunnilta
+ Päiväkohtainen hinta per alkanut vuokrapäivä
+ GoMoren 50€ palvelumaksu per alkanut vuokrapäivä

Esimerkiksi jos auton päiväkohtainen hinta on 50€, ja auto palautetaan tunnin myöhässä, vuokralaisen maksettavaksi tulee 0.007% * 50€ * 60min = 21€. 

Myöhästymismaksut lasketaan vuokrasopimuksen aloituksen ensimmäisestä minuutista lähtien soveltaen GoMoren normaaleja palvelumaksuja. Ylimääräiset vuokratulot maksetaan auton omistajalle, kun maksu on veloitettu vuokralaiselta, lukuun ottamatta GoMoren palvelumaksuja. 

Vuokralaisen tai omistajan tulee olla yhteydessä GoMoreen viimeistään 24 tuntia vuokrauksen päättymisen jälkeen, jos myöhästymismaksu on veloitettu virheellisesti. 

Jos auto palautetaan myöhässä eikä auton omistaja pysty tavoittamaan vuokralaista, omistajan täytyy olla yhteydessä GoMoreen puhelimitse +358 9 42450192 tai sähköpostitse support@gomore.fi asiakaspalveluaikojen ulkopuolella. Käsittelemme saapuneet sähköpostit mahdollisimman pian. 

Myöhästymismaksun peruuttaminen

Mikäli vuokrauksen molemmat osapuolet saavat sovittua auton palauttamisen myöhästymisestä ja päättävät yhdessä ettei vuokraajan tarvitse myöhästymismaksua maksaa, voi auton omistaja peruuttaa myöhästymismaksun perimisen (ei koske Keyless- vuokrauksia).

Myöhästymismaksun peruuttaminen onnistuu vuokrauksen päättösopimuksen täyttämisen yhteydessä.


* Vuokra-aikaa voi pidentää 1 tunnista 90 päivään. Vuokra-aika, pidennystä mukaan lukien, ei voi kokonaisuudessaan ylittää 90 päivää. Pidennyksen jokaista päivää kohden sisältyy 150km. Alennuskuponkeja ja GoMore-pisteitä ei voi käyttää pidennyksen maksamiseen. Tämän lisäksi kestoalennusta ei oteta huomioon vuokra-ajan pidennyksissä.