Yleisimpiä ongelmatilanteita

Oletko täyttämässä vuokraajahakemusta ja et pääse syystä tai toisesta eteenpäin? Oletko kirjautumassa sisään mutta jokin mättää? Onko sovelluksessa jokin pielessä? Ei hätää, vastaus kysymykseesi saattaa löytyä täältä!

En saa lisättyä puhelinnumeroani profiiliini

Puhelinnumeroa lisätessä, huomioithan että maakoodin kanssa voit pudottaa puhelinnumerosi ensimmäisen nollan pois.

Mikäli järjestelmä ilmoittaa, että puhelinnumero on jo käytössä, tarkoittaa se että sama puhelinnumero on lisätty toiseen profiiliin. Tarkista siis oletko luonut aikaisemmin GoMore profiilin käyttäen toista sähköpostiosoitetta ja lisännyt puhelinnumerosi toiselle sähköpostille luomallesi profiilille. Oletko luonut profiilin esimerkiksi toisella sähköpostiosoitteellasi tai vaikka Apple ID:n avulla? Mikäli olet saanut GoMorelta sähköpostia johonkin sähköpostiisi, on kyseiselle sähköpostille luotu profiili palveluumme.

Mikäli taas salasana aikaisemmin luodulle profiilille on hukassa, voit klikata "Unohdin salasanan" jolloin saat sähköpostiisi ohjeet salasanan palauttamiseen.

Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 09 42450192 tai sähköpostitse osoitteeseen support@gomore.fi, niin autamme mielellämme puhelinnumeron lisäämisessä.

En saa lisättyä sähköpostiosoitettani

Mikäli luodessasi profiilia alustallemme, ilmoittaa järjestelmä että sähköpostiosoite on jo käytössä, tarkoittaa se että sähköpostiosoitteelle on jo luotu profiili. Mikäli salasana aikaisemmin luodulle profiilille on unohtunut, pääset kirjautumaan profiiliin klikkaamalla "Unohditko salasanasi" ja lisäämällä sähköpostiosoitteen siihen varattuun kenttään. Järjestelmä lähettää ohjeet salasanan palauttamiseen sähköpostiosoitteeseesi.

GoMore - sovellus ei toimi

Mikäli et pääse kirjautumaan sovellukseen tai sovellus ei muuten toimi, varmistathan että käytössäsi on sovelluksen uusin versio. Pääset päivittämään sovelluksen Andoridilla Play kaupasta ja IPhonella App Storesta. Mikäli päivitystä sovellukseen ei ole saatavilla, voit kokeilla poistaa sovelluksen kokonaan ja lataamaan sen sen jälkeen uudelleen puhelimeesi.

Mikäli sovellus ei lähde tämän jälkeen toimimaan tai saat jonkin virhekoodin tai virheilmoituksen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Ollessasi yhteydessä asiakaspalveluumme, voit nopeuttaa ongelman ratkaisemista lähettämällä meille näyttökuvan virheilmoituksesta ja kertomalla lisätietoja, esimerkiksi mikä sovellus versio sinulla on käytössä tai mikä puhelimen malli sinulla on. Voit lähettää lisätiedot ja kuvat osoitteeseen support@gomore.fi.

Rekisteröityminen palveluun Facebookin, Googlen, Applen vai sähköpostin kautta?

Voit luoda profiilin alustallemme perinteisen sähköpostin lisäksi Facebookin, Googlen sekä Appe ID:n avulla. Kun olet luonut profiilin Apple ID:llä, Facebookilla tai Googlella voit käyttää vain tätä kirjautumisvaihtoehtoa tulevaisuuden sisäänkirjautumisissa. Mikäli olet luonut profiilisi esimerkiksi Apple ID:llä, pääset kirjautumaan tilillesi sisään käyttäen Apple ID kirjautumismahdollisuutta myös tulevaisuudessa.

Minulla on vanhanmallinen ajokortti tai ajokortti ilman ajokortin numeroa/myöntämispäivää

Ei hätää, vanhemmallakin ajokortilla liittyminen onnistuu. Tärkeintä on, että ajokorttisi on voimassa ja sinulla on ollut se vähintään vuoden ajan. Jos ajokortistasi ei löydy ajokortin numeroa tai myöntämispäivää, voit korvata nämä kohdat toisilla tiedoilla. Voit lisätä ajokortin numeron kohdalle esimerkiksi syntymäpäiväsi, puhelinnumerosi tai mikä tahansa satunnaisen uniikin merkkijonon. Kohtaa ei voi jättää tyhjäksi, joten kohtaan tulee täyttää kuitenkin jotain.

Mikäli kortistasi puuttuu kortin myöntämispäivää, riittää että kirjoitat kohtaan oman arviosi myöntämisajankohdasta. Voit siis kirjoittaa suuntaa antavan päivämäärän siltä vuodelta, kun sait ajokortin.

En saa otettua kuvia vuokraaja hakemukseen

Hakemukseen vaadittavan oman henkilökuvan ja ajokortin kuvien tulee olla siinä hetkessä otettuja, eikä niihin voi liittää jo valmiiksi otettuja kuvia. Ainoastaan julkiseen profiilikuvaan voit liittää olemassa olevan kuvan esimerkiksi puhelimesi galleriasta. Jos kuitenkin yritit ottaa kuvaa kameralla, eikä se jostain syystä onnistunut voit kokeilla, jos näistä vinkeistä olisi apua:

Mikäli täytät vuokraajahakemusta puhelimella, suosittelemme GoMore -sovelluksen lataamista. Puhelimen selaimella voi kuvien ottaminen hakemukseen olla haastavaa.

Oletko antanut GoMorelle luvan käyttää kameraasi? Kameran ruutu voi näyttää mustaa, mikäli et ole antanut sovellukselle tai selaimelle lupaa käyttää laitteesi kameraa. Näin tarkistat luvan:

GoMore -sovelluksessa

Varmista puhelimesi asetuksesta, että olet antanut luvan sovellukselle käyttää kameraasi.

  • iPhone: Avaa puhelimesi asetukset, kirjoita yläosan hakupalkkiin “Kamera”. Valitse “Kamera tietosuoja ja suojaus”. Tarkista että GoMore sovelluksen oikealla puolella on vihreä painike painettuna
  • Android: Avaa puhelimesi asetukset ja valitse sieltä sovellukset -> sovellustenhallinta ja valitse listasta GoMore. Varmista että olet antanut täällä sovellukselle luvan käyttää kameraa.

Nettiselaimessa

Kun otat kuvaa selaimessa ruutuun ilmestyy pieni pop-up ikkuna, joka pyytää lupaa kameran käyttämiseen, tästä voit antaa luvan.


Suurella todennäköisyydellä näiden pitäisi auttaa. Suosittelemme vuokraajahakemuksen täyttämistä puhelimella GoMore sovelluksen tai koneella nettiselaimen avulla. Jos nämä eivät ratkaise ongelmaa, ole ihmeessä yhteydessä niin autetaan toisella tavalla eteenpäin. Jos mitä tahansa ongelmia tai kysymyksiä vielä ilmenee ole ihmeessä matalalla kynnyksellä yhteydessä.


Mistä voin täyttää vuokraajahakemuksen?

Selaimella:

  1. Voit täyttää vuokraajahakemuksen heti kun olet rekisteröitynyt palveluumme painamalla oikeassa yläkulmassa löytyvää "Rekisteröidy nyt" painiketta. Kun rekisteröiminen on onnistunut, löydät oikean yläkulman profiilisi valikosta painikkeen "Hae vuokraajaksi"
  2. Pääset täyttämään vuokraajahakemuksen kun olet löytänyt auton johon haluat jättää vuokravarauksen! Pääset siis samalla tekemään vuokravarauksen ja vuokraajahakemuksen. Vuokravarauksesi menee autonomistajille hyväksyttäväksi heti kun vuokraajahakemuksesi on hyväksytty.

GoMore -sovelluksella

  1. Kun olet kirjautunut sovellukseen sisään, pääset selailemaan vapaasti ja etsimään täydellisen vuokrattavan auton juuri sinun tarpeisiin. Kun olet löytänyt vuokrattavan auton, voit lähettää autosta vuokravarauksen jonka yhteydessä pääset täyttämään vuokraajahakemuksen!

Ongelmia maksukortin lisäämisessä

Tarkistathan ensin, että maksukortin numero ja muut tiedot ovat oikein. Älä kopioi kortin numeroa mistään, vaan kirjoita maksukortin numero yksitellen. Suosittelemme myös kokeilemaan maksukortin lisäämistä tietokoneen selaimen kautta, mikäli sovelluksen kanssa on ongelmaa.


Ongelmia vuokrauksen maksussa

Mikäli maksu ei mene läpi, tarkistathan ensin, että kortillasi on tarpeeksi katetta eikä päivittäinen käyttörajasi ole ylittynyt. Tarkistathan myös, että online-maksut ovat mahdollisia maksukortillasi. Lisäksi mikäli olet sallinut maksut pelkästään Suomessa, muutathan maksukorttisi aluerajaukseksi Pohjoismaat, sillä maksaaksesi vuokrauksen, tulee sinun sallia Pohjoismaan maksut maksukortillasi.

Mikäli maksu ei vieläkään mene läpi, kokeilethan toista maksukorttia. Mikäli olet kokeillut kaikkia näitä keinoja, olethan yhteydessä omaan pankkiisi.


Ongelmia IBAN-tilinumeron lisäämisessä

Mikäli et saa lisättyä profiilisi tilinumeroasi, kokeile alla olevia ohjeita:

  1. Tarkastathan, että lisäämäsi IBAN-koodi on varmasti oikein.
  2. Kokeilethan myös lisätä IBAN-koodin numero numerolta, ilman että kopioit sen kyseiseen kenttään jostain muualta.
  3. Syötäthän IBANin ilman välilyöntejä.
  4. Mikäli kokeilit tilinumeron lisäämistä GoMore sovelluksen kautta, kannattaa kokeilla tilinumeron lisäämistä koneella selainversiossamme.

Mikäli tilinumeron lisääminen ei näistä kohdista huolimatta onnistu, voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä ja mahdollisesti tarkistaa oman pankkisi kanssa missä ongelma voisi olla.

Sivusto luulee minua botiksi

Mikäli sivusto on jostain syystä määritellyt sinut botiksi etkä pääse rekisteröitymään palveluumme, ei hätää, voit kokeilla näitä vaihtoehtoja:

  1. Tarkista että sinulle ei ole VPN käytössä selaimessa jolla yrität kirjautua GoMoreen sisään.
  2. Voit kokeilla rekisteröityä sivullemme asettamalla selaimen Incognito -tilaan.

Mikäli kumpikaan näistä ei auta ja et pääse vieläkään rekisteröitymään alustallemme, ota yhteyttä asiakaspalveluun kertomalla mille sähköpostiosoitteelle yrität profiilia luoda, niin autamme mielellämme!